Webinarer - det digitale seminar
Webinarer er det digitale seminar eller medlemsmøde. Her kan du nå dine kunder, borgere eller medlemmer – fri af tid og sted. Lidt populært sagt, kan man sige, at i stedet for at ulejlige din målgruppe med at komme til jer for at høre et oplæg eller følge et seminar, så kommer oplægsholderne ud til tilhørerne via nettet.
Webinarer giver en enestående mulighed for at nå målgrupper, der i en travl hverdag har svært ved at afse tid til transport m.m. for at komme ind og lytte til et oplæg om et emne, som de ellers synes kunne være spændende.
Der er tale om et digitalt møde, hvor deltagerne enten kan følge seminaret direkte online, eller de kan vælge at se det, når de har tid.
Og jo, selvfølgelig er det en anden oplevelse at følge et seminar eller medlemsmøde online, også selv om du kan chatte ind med spørgsmål undervejs, når du følger webinaret direkte. En koncert er jo også altid en større oplevelse, når du er fysisk til stede, end når du ser den på tv.
Men hvis I som supplement til jeres klassiske seminarer, gå-hjem-møder o.lign. bruger webinaret, når I pludselig i kontakt med nye grupper, som I måske ellers har svært ved at få i tale.
En webinar-pakke gør det nemt for jer at komme igang
I et tæt samarbejde mellem IDA Mødecenter og YourStory.dk har vi skabt en webinar-pakke, som gør det nemt for jer at gå ombord i webinarene.
Jeg har seks års erfaring med webinarer, først som kommunikationschef i Ingeniørforeningen, IDA, og de seneste år som selvstændig konsulent i YourStory.dk. Jeg er jeres konsulent gennem hele forløbet – fra planlægning til afslutning, og både i forhold til teknik og indhold.
Alt sammen uden at I skal ud og investere i noget udstyr.
Webinarer i professionel broadcastkvalitet
Jeres webinarer afvikles gennem et professionelt og velafprøvet webinar-system, og sendes fra TV-studiet i IDA Mødecenter med udstyr i en professionel broadcast-kvalitet, betjent af en professionel studie-tekniker.
Webinaret vil blive vist med jeres egen grafiske identitet (logo og design), Og ude ved deltagernes PC’er kan deltagerne både se, hvad der sker i TV-studiet og følge med i oplægsholderens PowerPoint-præsentation. Desuden kan de mødedeltagere, der ser webinaret direkte sende spørgsmål og kommentarer ind undervejs, ligesom der kan vises film eller laves afstemninger.
IDA har haft stor succes med deres webinarer. Her taler tallene for sig selv. Da IDA startede med at lave webinarer i 2012 kiggede 3.000 medlemmer med på et af IDAs webinarer, i 2019 så små 5.000 af IDAs medlemmer med på et af de ca. 70 webinarer.